Tickets kopen

Vanwege regelmatige aanvragen over het kopen van tickets volgt hier uitleg, hoe je vanuit Nederland kaartjes kan kopen voor thuiswedstrijden. Of beter gezegd: over de onmogelijkheden van het kopen van tickets.

Actueel: In het seizoen 2019/2020 is de verkoop voor leden tot nu toe verbazingwekkend makkelijk, vergeleken met wat we van eerdere seizoenen gewend zijn. Onze ervaring uit de afgelopen maanden: met 1 of 2 telefoons kom je er eigenlijk elke keer wel binnen een paar minuten doorheen, het is nog geen enkele keer niet gelukt. Tot nu toe (nov 2019) is er echter maar 1 wedstrijd in de vrije verkoop gegaan (doordeweekse bekerwedstrijd). Je moet dus zijn of op de second-hand-verkoop (Zweitmarkt) in de webshop wachten.

Hoeveel tickets zijn er?

Voetbalwedstrijden in Dortmund zijn (zonder al te arrogang te willen overkomen) 10x geweldiger dan in Nederland. Dat weten de supporters ook. De hele sfeer erom heen is geweldig en het stadion in Dortmund trekt mensen uit de hele wereld. Kaartjes kopen is vaak moeilijker dan de loterij winnen. Er gaan per Bundesligawedstrijd ongeveer 15.000 kaartjes in de verkoop, want 50.000 tickets zijn al bezet door seizoenkaarthouders (rond de 100.000 aanvragen per jaar), en de rest is voor uitsupporters (10% van totale aantal, dus 8000!) of VIP en sponsoring.  Bij internationale wedstrijden gaat de capaciteit van 80.000 naar 65.000 (ombouw van sta- naar zitplaatsen), wat het bestellen van tickets niet makkelijker maakt. Sommige seizoenskaarthouders slaan de doordeweekse bekerwedstrijden over, waardoor soms wel 20.000 tickets in de verkoop gaan.

Wie mag tickets kopen?

In principe kan iedereen in Duitsland tickets kopen, nog een half uur voor de wedstrijd, zonder adres of naam, gewoon net zoals bij een bioscoop. Het probleem is dat de tickets in Dortmund dan al lang op zijn. Je moet er dus snel bij zjin. En als lid van de club (iedereen kan lid worden en het kost je ca 60 euro per jaar) zijn je kansen een stuk groter. Want bij de meeste wedstrijden gaat de verkoop alleen open voor leden. Als je geen lid bent kun je bij hooguit twee wedstrijden per seizoen tickets kopen als de verkoop begint.

Hoe werkt de kaartverkoop

Op de website (bvb.de) zie je de voorverkoopdata voor leden (VVK Mitglieder) en vrije verkoop (VVK Alle). In het algemeen gaan tickets vier weken voor de wedstrijd in de verkoop.

Voor leden

De kaartverkoop wordt ‘s ochtends om 8.30 uur open gezet. De ledenverkoop gaat altijd via de telefoon met een computerstem, waarbij je met je lidmaatschapsnummer en je postcode (zonder letters) inlogt om te identificeren. Als je er na 10 minuten niet doorheen bent, heb je meestal pech, dan is de westrijd uitverkocht. Je kan alleen met creditkaart betalen, aangezien het intoetsen van een Nederlandse IBAN niet gaat werken i.v.m. de daarin voorkomende letters, die Duitse IBAN’s niet hebben.

Vrije verkoop (voor niet-leden)

De wedstrijden die in de vrije verkoop gaan, bieden iedereen de kans om kaartjes te kopen. Je hebt geen clubkaart nodig. Ticketverkoop werkt in Duitsland als bioskoopkaartjes. 😉 Als er een vrije verkoop is, dan is die een dag later dan de ledenverkoop. Maar je moet ontzettend snel zijn en veel geluk hebben. De westrijd is meestal na 5 minuten uitverkocht. (Bij de beker duurt het soms wat langer, bij doordeweekse wedstrijden soms een paar dagen). De vrije verkoop gaat zowel via de telefoon als via de webshop.

Lid worden en postcode correct in het systeeem invoeren

Je kan voor ongeveer 60 euro per jaar lid (Mitglied) worden via de website. Je ontvangt dan het BVB-Magazine thuis, en op gegeven moment je lidmaatschapspas met je lidmaatschapsnummer. Deze en je postcode heb je nodig voor de leden-bestelling aan de telefoon, als pin-code. Het Duitse telefoonsysteem kent echter alleen postcodes met cijfers, je postcode (en dus pincode) mag geen letters bevatten. In je online-account op de BVB-site (zie button LOGIN op de site) moet je daarom ervoor zorgen dat je postcode op de volgende manier ingevuld is, als je postcode 7511AA Enschede is:

Postcode: 7511
Woonplaats: AA Enschede

Je hebt 8 minuten….

Voor veel wedstrijden geldt: zelfs als lid heb je maar een kleine kans, aangezien de wedstrijd meestal na minder dan 10 minuten uitverkocht is, en het je dan meestal nog niet gelukt is, de spraakcomuter van de overbelaste ticketservice te bereiken, ondanks de 600 telefoonlijnen die ze parallel gebruiken bij BVB. De eerste helft van 2019 kwam je vanuit Nederland helemaal door, maar de tweede helft van 2019 lukt het eigenlijk elke wedstrijd wel. We hebben jaren lang met 6-8 toestellen tegelijkertijd (lang leve Skype op smartphone, tablet, computer…) gebeld, maar eind 2019 waren 2 of 3 meestal wel voldoende. Voor Bayern en Schalke is het soms jaren lang niet gelukt, kaartjes te kopen. Let op: als ze wel een vrije verkoop voor niet-leden doen op de vervolgdag, dan zijn er niet heel veel tickets beschikbaar. De niet-leden verkoopdat is meestal na minder dan 5 minuten uitverkocht.

Extra kans 1: Als de tegenstander niet alle tickets nodig heeft

Af en toe komen enkele dagen voor de wedstrijd nog wat tickets beschikbaar omdat de tegenstander niet alle kaartjes nodig heeft. Dan heb je soms een kans als je dat op tijd opmerkt in de online ticketshop. Dit gebeurt bij kleine tegenstanders ca 4 dagen voor de wedstrijd.

Extra kans 2: Doordeweekse wedstrijden

Bij doordeweekse wedstrijden (beker) lukt het soms makkelijker, omdat niet alle seizoenkaarthouders naar deze wedstrijden gaan. Via de vrije verkoop kun je dan tickets kopen, want wedstrijden zijn soms pas na een uur uitverkocht i.p.v. tien minuten…

Extra kans 3: Zweitmarkt

De Zweitmarkt is een soort marktplaats voor BVB-tickets. Als je je ticket toch niet nodig hebt (of je seizoenskaart een keer niet gebruikt) kun je het geld terugkrijgen van BVB en wordt je ticket (met 10% extra prijs) in de webshop verkocht. Hier maken veel mensen gebruik van omdat andere soorten verkoop via internet vaak illegaal zijn. Dus af en toe komt op die manier weer iets beschikbaar in de webshop. Of de Zweitmarkt geopend is voor een bepaalde wedstrijd staat in de tabel met de voorverkoopdata in de laatse kolom onder Termine op de BVB-site.

Extra kans 4: Via bemiddelingssite op internet (verboden!!!)

Het belangrijkste vooraf: op het verkopen van BVB-tickets via Viagogo of andere doorverkoopsites staat een stadionverbod en geldboete.  Dus het is niet toegestaan! BVB-tickets mag je namelijk alleen aan kennis doorgeven, zonder noemenswaardige winst en anders alleen via de officiele Zweitmarkt van BVB verkopen.

Sommige mensen zien Viagogo en vergelijkbare sits als enige kans om kaartjes te kopen en betalen dan 100 euro voor tickets die normaal 18 euro zouden kosten. Je kan dus beter lid worden en bellen voor kaartjes, dat is een stuk goedkoper, ook al ga je maar 1x per jaar!

Viagogo is niet alleen dubieus omdat je 5 –  15x te veel betaald voor je kaartje. Verder zitten er een aantal dubieuze handelaren tussen, die veel seizoenkaarten hebben. Zij bieden tickets al ver vooruit aan. We horen ook regelmatig van mensen dat ze dan tickets voor het uitvak hebben gekocht en dat niet wisten. Of dat ze de seizoenskaarten van iemand voor een dag krijgen en in ruil daarvoor hun id-kaart achter moeten laten. Dat lijkt me niet prettig.

Hoe het werkt: bestellen via de telefoon voor leden

Vooraf: als niet-lid zou ik altijd voor de webshop kiezen, dat is een stuk makkelijker!

De eerste dag is altijd ledenverkoop via de telefoon. Als je een beetje Duits spreekt lukt het wel, want je hoeft alleen maar ja/nee te zeggen tegen een computerstem. Voor het gemak hebben we een aantal vragen van de telefooncomputer hieronder op een rijtje gezet. Het menu wisselt soms een klein beetje, maar de basis zal hetzelfde blijven:

Herzlich Willkommen! Sie sind mit dem Sprachcomputer der automatischen Ticketreservierung von Borussia Dortmund verbunden. Kennen Sie diesen Service bereits? Sagen Sie bitte ja oder nein. Ja. Sind sie Vereinsmitgleid bei Borussia Dortmund? Bitte sagen Sie ja oder nein. Ja: [Handig, want dan zijn alle gegevens zoals adres al bekend]. Er volgt een stukje over dat de voorwaarden op de website te vinden zijn. Bitte drücken Sie zunächst die null auf ihrer Tastatur. [0 indrukken]. Bitte geben Sie ihre Mitgliedsnummer ein [lidnr intoetsen, 5 of 6 cijfers]. Bitte geben Sie ihre Postleitzahl ein [4 postcodecijfers intoetsen, zie uitleg bovenaan deze pagina]. Sie können nun Tickets für eines der volgenden Spiele bestellen. Wenn ich die Begegnung Ihrer Wahl genannt habe, sagen Sie bitte laut und deutlich STOP. [Stop zeggen nadat de wedstrijd genoemd is. Soms moet je ook JA zeggen i.p.v. stop.]. Sie möchten Tickets bestellen für  das Spiel ….. Für dieses Spiel kann ich Ihnen maximal x Tickets anbieten. Wieviel Tickets möchten sie bestellen? Bitte tippen Sie die entsprechende Anzahl jetzt ein. [Aantal intoetsen.] Sie möchten x Tickets bestellen. Für dieses Spiel habe ich Tickets auf der [noemt tribunes: Nordtribüne, Südtribüne, Westtribüne, Osttribüne; Ecke Süd-West, Ecke Süd-Ost; Ecke Nord-Ost und Ecke Nord-West]. Bitte nennen Sie mir Ihre gewünschte Tribüne. [Tribune noemen, Nord heeft de meeste tickets in de verkoop]. Vervolgens worden de prijscategorien genoemd, soms van hoog naar laag, soms van laag naar hoog, dat verschilt random. Als je een categorie niet wilt zeg je NEIN, anders JA. Als de laatste categorie genoemd wordt, wordt je gewaarschuwd: Dies ist die beste Kategorie die ich auf dieser Tribüne bieten kann, möchten Sie diese Tickets doch haben? [Ja om te bestellen of Nein om naar een andere tribune te wisselen.]. Vervolgens wordt de bestlling samengevat en moet je nog een keer JA zeggen. Wie möchten Sie bezahlen? Sagen Sie Kreditkarte oder Lastschrift. Kreditkarte (Lastschrift/incasso kun je niet zeggen want dat werkt niet vanuit NL door onhandige tekens in IBAN). Je moet dan de type kiezen (VISA, mastercard, maar die noemen ze soms ook eurocard). De eerste keer wordt je gevraagd je credit card gegevens in te toetsen. Je kan de credit card gegevens laten onthouden, dat zou ik zeker doen. De volgende keer wordt je gevraagd of je de opgeslagen credit card wilt gebruiken. Nog een keertje bevestigen en je bent klaar. Noteer ook het bestelnummer dat op het einde wordt genoemd.

Als lid krijg je ze thuisgestuurd.

Tip: maak een account aan op bvb.de. Daar kun je je adresgegevens beheren/aanpassen. Met name als je lid bent is dat erg handig! Als de leden-bestelling mis gaat vanwege de Nederlandse postcode (zie boven), dan kun je dat hier aanpassen.

Hoe het werkt: bestellen via de webshop

De webshop wordt gebruikt voor de vrije verkoop (niet-leden), maar leden die nog geen tickets gekocht hebben voor de wedstrijd kunnen hem ook gebruiken. Helaas wordt de webshop niet vaak ingezet, omdat alle tickets vaak al via de telefonische leden-verkoop zijn verkocht.

Webshop:

    1. Ga naar de Duitse of Engelse (nieuwe webshop, lijkt alles Duits..) ticketshop en kies Bundesliga, CL of Pokal/beker. Je vind een lijst van wedstrijden die in de verkoop zijn.
    2. Klik de wedstrijd aan die je wilt bezoeken (gele knop) en vervolgens nog een keer de gele knop op tickets te kizen.
    3. Je ziet een plattegrond van het stadion. Als er plekken beschikbaar zijn, dan zie je gekleurde stipjes. Als je inzoomt met de +/- knoppen zie je ze nog beter. In de meeste gevallen zie je echter geen stipjes/stoelen, want als deze beschikbaar zijn zijn ze meestal binnen minder dan 5 minuten uitverkocht.
      webshop-bvb
    4. Als je ver inzoomt kun je de gekleurde stipjes/plekken aanklikken. Als je vier plekken wilt klik je vier stippen aan. De rest van het proces zou ook zonder toelichting moeten werken.
    5. Een aantal hints m.b.t. verzending:
      • Verzenden naar Nederland wordt alleen voor leden aangeboden. Als niet lid heb je de print@home optie of het ophalen bij het stadion.
      • Print@home: Vroeger had je hiervoor een Duits mobiel nummer nodig voor eenmalige activatie, maar het schijnt dat het nu voor iedereen werkt.
      • Hinterlegungskassa (“ophalen bij het stadion”): de tickets kun je indien je deze optie kiest bij het stadion ophalen, vanaf 2,5 uur voor wedstrijdbegin. Dat doe je bij de FanWorld, de grote Fanstore naast het stadion op de hoek noord/west. Aan de buitenkant zit een kassa waar je de bestelde tickets op vertoon van ID kaart en factuur (krijg je in je email) kan ophalen.
    6. Mocht er iets mis gaan, dan heeft BVB opzich wel een goede klantenservice, gegevens staan onderaan de ticketshop-website.

Let op: er is een verschil in klantenservice:

  • Voor tickets die via de telefoon zijn gekocht kun je contact opnemen met BVB.
  • Voor tickets die via de webshop zijn gekocht kun je contact opnemen met Eventim (het systeem van de webshop), gegevens in de footer van de webshop.

Als er iets mis gaat met tickets bezorgen dan kun je BVB bellen en gaan ze je oude tickets blokkeren en nieuwe een dag voor de wedstrijd opnieuw afdrukken. Die kun je dan in de Fanworld bij het stadion (id kaart meenemen!) ophalen.

We krijgen regelmatig vragen of we voor iemand even 5 kaartjes voor een wedstrijd tegen Schalke kunnen regelen, maar als je bovenstaand stukje leest zul je begrijpen dat dat niet mogelijk is. Het lukt ons zelf niet altijd, 2 kaartjes te krijgen voor dit soort wedstrijden. En 2 is tevens het maximum voor topwedstrijden.

78 gedachten over “Tickets kopen

  • 7th augustus 2019 om 03:59
    Permalink

    Kaarten kopen via viagogo voor de wedstrijd tegen Werder Bremen, is dat betrouwbaar?

    Beantwoorden
    • 7th augustus 2019 om 07:53
      Permalink

      BVB Tickets op Viagogo kopen en verkopen is verboden, het mag van BVB niet. Of je iets wilt doen dat verboden is moet je zelf weten.

      Beantwoorden
        • 7th augustus 2019 om 17:27
          Permalink

          Stadionverbod. Daarnaast zijn ze al wel 15 jaar overal online bezig gegevens van verkopers te achterhalen en kaartjes waar mogelijk ook te blokkeren. Heb al 15 jaar geleden een boze mail van hun ticketing-baas gehad toen ik hun logo op eBay gebruikte bij het verkopen van twee kaartjes die ik over had.

          Beantwoorden
          • 7th augustus 2019 om 17:53
            Permalink

            Heb het vorig jaar al eens gedaan, niks aan de hand toen?

  • 6th augustus 2019 om 21:35
    Permalink

    Hallo,

    Ik heb een vraag. Ik probeer tickets te bestellen voor een wedstrijd en het selecteren enzo dat lukt allemaal maar dan nadat je je gegevens hebt ingevoerd en je naar stap 2 van het betalen wilt gaan dan krijg ik een melding dat ik de kaarten niet kan kopen omdat het niet mogelijk is om het naar mij te sturen ofzo. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en of iemand weet wat ik moet doen zodat ik wel verder kan? Het zou mij erg helpen.

    Beantwoorden
    • 7th augustus 2019 om 07:50
      Permalink

      Ben je wel of geen lid? Dat is wel handig om te weten omdat bij beide het proces heel anders is. Als je Facebook zit kun je het beste in onze FB groep komen, daar zijn misschien mensen met ervaringen op dit gebied.

      Beantwoorden
        • 7th augustus 2019 om 12:18
          Permalink

          Zeggen ze dan niet gewoon dat ze het niet toe kunnen sturen maar dat je ze bij de FanWorld (Hinterlegungskasse) vanaf 3 uur voor de wedstrijd kan ophalen? Want adres intoetsen is in telefoon lastig. Bij niet-leden verkoop zou ik altijd voor webshop gaan. Veel makkelijker. Nooit telefoon.

          Beantwoorden
          • 7th augustus 2019 om 15:00
            Permalink

            Ja dat is het hem juist want ik heb dit probleem via de site

          • 10th augustus 2019 om 23:14
            Permalink

            Het is al gelukt ik had wat fout ingevoerd

  • 20th juli 2019 om 12:59
    Permalink

    We zouden graag kaartjes voor het seizoen 2019/2020 willen bestellen. Is er al iets bekend over wanneer deze tickets online in de verkoop gaan? Ik zie op de site zelf nog geen tickets. Behalve via viagogo etc. maar daar bestel ik ze liever niet op.

    Beantwoorden
    • 20th juli 2019 om 13:15
      Permalink

      Voor leden altijd ca 4 weken voor de betreffende wedstrijd. Voor niet leden bijna nooit mogelijk.

      Beantwoorden
  • 8th januari 2019 om 13:31
    Permalink

    Even een vraagje, als ik op de ‘Termine’ pagina kijk op de BVB-site zie ik alsnog nergens een verkoopschema of iets dergelijks. Is er iemand die weet hoe dit kan / waar dit verkoopschema wel te vinden is?

    Beantwoorden
    • 8th januari 2019 om 18:27
      Permalink

      Hoi! Als je op Termine klikt krijg je een tabel met een verkoopschema (https://www.bvb.de/Tickets/Termine). Dus ik vraag me af waar jij dan precies zit te kijken? Heb je een link van de pagina waar jij op kijkt?

      Beantwoorden
  • 21st november 2018 om 09:21
    Permalink

    Kan iemand mijn vertellen wat de vraag is en welke er daarna nog volgen, nadat je creditcard-gegevens hebt bevestigd? (ja gezegd nadat mijn nummer zijn opgenoemd)
    En dan?

    Beantwoorden
    • 21st november 2018 om 09:39
      Permalink

      Het is al twee jaar geleden dat ik dat een keer gedaan heb, hij onthoudt de gegevens namelijk… Ik gok dat het hetzelfde is als bij een webshop. Dus dat ze naar datum vragen op de kaart, dat je dan als 0119 moet intoetsen voor januari 2019. En dan nog het Prufziffer (proofing cijfer letterlijk vertaald) op de achterkant van de creditcard. Weet nite welke eerst. En dan vragen ze of je de gegevens wilt opslaan. En ten slotte geloof ik of ze de betaling nu echt moeten doorvoeren. Misschien anders even in de Facebook groep vragen: zoek maar op Oranje Schwarz Gelb op Facebook, als je daarop zit.

      Beantwoorden
  • 13th november 2018 om 11:29
    Permalink

    Op de website van Borussia Dortmund heb ik via de login button mij geregistreerd. Hierdoor krijg ik via mail ook de nieuwsbrief toegestuurd.
    Via deze login heb ik enkele weken terug geprobeerd om kaartjes te kopen via de online ticketshop tijdens de vrije verkoop voor de match tegen Augsburg.
    Ik kon wel één van de gekleurde vakjes aanklikken om een plaats te claimen, maar als ik daarna wou inloggen kreeg ik steeds een foutmelding dat mijn” inloggegevens niet gekend of foutief waren”. Heb hiervoor ook gemaild naar BVB, maar heb geen antwoord terug ontvangen.
    Mijn vraag is of ik uberhaupt tickets kan bestellen via deze weg, of dat dit enkel mogelijk is als je effectief een lidkaart hebt van BVB.

    Beantwoorden
    • 21st november 2018 om 09:42
      Permalink

      Hoi Luuk, je reactie was in de spam gekomen, dus daardoor nu pas gezien. Je kan prima in de webshop tickets bestellen. De webshop checkt NOOIT of je lid bent of niet. Maar volgens mij haal je twee dingen door elkaar: je account op de website van BVB is wat heel anders dan je account op de website van http://www.eventim.de. Die twee hebben niets met elkaar te maken. En je bestelt de tickets op de website van eventim.de.

      Beantwoorden
  • 29th september 2018 om 20:20
    Permalink

    Hallo. Woensdag ga ik met mijn 2 kids voor t eerst naar BVB – Monaco.
    De aanrij route zal ik volgen met aansluitend de tram.
    Wedstrijd begint om 21.00 uur. Hoe laat adviseren jullie om daar bij de P&R aanwezig te zijn? Ik kom uit Enschede.
    Vast bedankt.

    Beantwoorden
  • 14th februari 2018 om 19:55
    Permalink

    Wat is de melding die je nu als eerste hoort als je de callcenter belt. Het gaat mij iets te snel. Het lukt mij ook niet om met lastschrift kaarten te bestellen. Ondanks ik vorige week lid bent geworden. Kunnen jullie mij helpen?
    Groetjes patrick

    Beantwoorden
    • 15th februari 2018 om 08:51
      Permalink

      Hi Patrick, de eerste melding is dat ze ivm nieuwe EU richtlijnen bij bankrekeningen erop moeten letten dat de bankrekening op jouw naam staat. Maar lastschrijft (incasso) kan toch niet, want Duitse bankrekeningen bestaan uit cijfers, en in onze iban zitten letters, dus dat kun je niet intoetsen. Je moet aan de telefoon met credit card bestellen vanuit NL. Via de webshop heb je wat meer opties… Maar voor dit soort vragen/ervaringen kun je ook in onze Facebook-groep terecht: https://www.facebook.com/groups/bvbnl/

      Beantwoorden
  • 24th oktober 2017 om 21:42
    Permalink

    Als ik lid wil worden, moet ik een rekeningnummer invullen. Dit is voorgedrukt met DE, hier zou dus NL moeten staan. Kan ik hier gewoon overheen schrijven?

    Beantwoorden
    • 24th oktober 2017 om 21:53
      Permalink

      Heb je het geprobeerd? Ik moest toen bij de aanmelding geen rekening opgeven, maar dat is meer dan 10 jaar geleden… Heb je Facebook? Kom dan even in onze groep Oranje Schwarz Gelb vragen, er zijn vast veel mensen met ervaringen hierover.

      Beantwoorden
  • 4th augustus 2017 om 08:47
    Permalink

    Welk telefoonnummer moet je precies bellen? Ik kom meerdere telefoonnummers tegen op de website van Dortmund.

    Beantwoorden
  • 27th juli 2017 om 15:16
    Permalink

    Hallo, ik heb 4 tickets voor de wedstrijd bvb- Bayern op 5 aug.
    Nu zie ik dat het staplaatsen zijn, zou het mogelijk zijn om die ter plaatse in te ruilen (met bijbetaling) voor zitplaatsen?

    Beantwoorden
    • 29th juli 2017 om 08:27
      Permalink

      Ik denk niet dat het kan. Omruilen tegen zitplaatsen zou betekenen dat er ergens 4 zitplaatsen vrij zouden moeten zijn. Dat kennen we in Dortmund niet. Er is nooit een plek vrij. Dus ik denk dan ook dat deze service niet bestaat.

      Beantwoorden
  • 21st juli 2017 om 01:40
    Permalink

    Ik heb een paar weken geleden tickets voor de supercup gekocht via viagogo. Tickets waren wel erg duur maar wel gewoon besteld. Op de site stond dat ik de tickets naar mijn huis toegestuurd zou krijgen.

    Gister kreeg ik ineens de tickets via de mail. Tickets die ik zelf moet uitprinten en nu twijfel ik of die print tickets wel echt zijn. De tickets zelf zien er wel gewoon goed uit.

    Weten jullie misschien wat dingen waarmee ik kan checken of de tickets echt zijn?

    Met vriendelijke groet,

    Dave

    Beantwoorden
    • 21st juli 2017 om 07:33
      Permalink

      Hoi Dave, voor die wedstrijd was er een vrije verkoop en iedereen die wilde kon gewoon kaartjes voor 16,50 of meer kopen. Dus viagogo is dan eigenlijk niet eens nodig. Heb je Facebook? Word dan lid van Onze Facebook groep Oranje Schwarz Gelb, Dan geven we veel tips op dit gebied en kun je daar ook je vragen stellen voordat je ze koopt, voor de volgende keer dan ?.

      Ik weet exact hoe ze eruit zien, heb ze al tientallen keren gehad en in het algemeen zijn ze ook wel echt bij viagogo. De nepverkopers zitten meer op de anoniemere Marktplaats. Maar is lastig te omschrijven, dit soort dingen kun je natuurlijk heel erg makkelijk namaken. Op de laatste online tickets die ik had stond iig ook het volledige adres van de eigenaar.

      Beantwoorden
      • 21st juli 2017 om 15:49
        Permalink

        Badankt voor het snelle bericht!

        Er staat inderdaad op de tickets naam en adres van de eigenaar. Alleen de datum en tijd van de wedstrijd staat niet op de tickets. Hoort dit?

        Groetjes

        Dave

        Beantwoorden
        • 29th juli 2017 om 08:30
          Permalink

          Dat is idd wel gek maar bij de Supercup kan het altijd anders zijn dan normaal. Het enige wat ik je kan aanraden is om lid te worden van onze Facebook groep, dan zul je wel 10 mensen spreken die ze ook hebben.

          Beantwoorden
  • 4th juli 2017 om 17:33
    Permalink

    ik heb geprobeerd kaartjes te bestellen via de spraakcomputer ik kom niet verder als ik de kaarten wil betalen er wordt gevraagd naar een nummer van 8 cijfers welke cijfers meot ik dan invullen?

    Beantwoorden
    • 13th juli 2017 om 07:21
      Permalink

      Heb je het over de betaling? Aan de telefoon kun je vanuit NL alleen met creditcard betalen. Van je rekening af laten schrijven lukt niet, want ze vragen de bank code die uit 8 cijfers bestaat (Bankleitzahl), en dat kennen we in NL niet, die heb je niet.

      Beantwoorden
  • 8th april 2017 om 08:31
    Permalink

    Hallo
    Dank voor jullie uitgebreidde info.
    Weet iemand hoe je de echtheid van Home tickets en hard copy kaarten van bvd kan checken?
    Ik ga heen met een vriend die via via 2 kaarten kan krijgen . Thk Sven Enschede

    Beantwoorden
    • 10th april 2017 om 21:26
      Permalink

      Hi Sven! Lastig om te zeggen… Als ze niet echt zijn, dan valt het bijna niet op. Dus zo op internet is dat niet makkelijk uit te leggen. Gelukkig is het zo dat de tickets niet zo vaak nagemaakt worden, laatst toevallig bij de uitwedstrijd tegen de blauwen meegemaakt, maar voor thuiswedstrijden al heel lang niets meer gehoord over verkeerde tickets!

      Beantwoorden
  • 18th maart 2017 om 21:01
    Permalink

    Ik heb geprobeerd om lid te worden, maar de site blijft aangeven dat je niet lid kan worden als je niet uit Duitsland komt. Heeft iemand anders dit probleem ook ondervonden de laatste tijd?

    Beantwoorden
    • 19th maart 2017 om 08:03
      Permalink

      Als je lid wordt van onze Facebook groep dan zal iemand daar het vast kunnen beantwoorden. Voor de link zie het menu van de site boven.

      Beantwoorden
    • 4th juli 2017 om 17:36
      Permalink

      nee ik ben 4 weken geleden lid geworden je moet een bic van je bank invulen dan lukt het

      Beantwoorden
  • 17th februari 2017 om 09:42
    Permalink

    Als je 1x lid koopt per jaar, kun je via dat pasje dan wel meerdere kaarten bestellen voor een wedstrijd of moet je voor elke plek die je koopt een apart pasje (lidmaatschap) hebben?

    Beantwoorden
    • 19th februari 2017 om 12:01
      Permalink

      In het overzicht van de voorverkoop data staat elke keer bij hoeveel tickets je mag kopen. Voor thuiswedstrijd is dat twee of vier, voor uit 1 of 2.

      Beantwoorden
  • 12th december 2016 om 19:48
    Permalink

    Zijn er ook Nederlandse seizoenkaarthouders actief op deze website?

    Beantwoorden
    • 12th december 2016 om 20:06
      Permalink

      Ja maar dan moet je even in onze Facebook-groep komen 😉

      Beantwoorden
      • 12th december 2016 om 21:05
        Permalink

        Ik heb geen Facebook ;-). Heb zelf ook met vrienden seizoenkaarten. Wij willen graag nog 1 seizoenkaart bijkopen (met meerprijs). Mocht iemand connecties hebben dan horen we het graag.

        Beantwoorden
        • 19th februari 2017 om 12:02
          Permalink

          Wachtlijst op seizoenkaart is ongeveer 100 jaar als je kijkt naar aantal inschrijvingen op de wachtlijst en bedenkt dat er 150 vrij komen per jaar..

          Beantwoorden
  • 9th december 2016 om 10:26
    Permalink

    Ik en een vriend van mij zouden heel graag naar Dortmund tegen RB Leipzig willen gaan. We zagen via de site dat alleen leden hier voor een kaartje kunnen kopen. Dat zou dus moeten betekenen dat wij voor 1 wedstrijd lid moeten worden. Daarom is onze vraag of het mogelijk is dat iemand voor ons (die lid is) de kaartjes kan kopen voor ons? Die dit al vaker heeft gedaan, dan kan diegene ook een vergoeding daar voor verwachten. Ik hoop op een reactie.

    Beantwoorden
    • 10th december 2016 om 11:08
      Permalink

      Ik denk dat de mensen die het dan lukt tickets te kopen (dat is ook als lid best wel lastig er doorheen te komen) dan zelf gaan.

      Beantwoorden
    • 12th december 2016 om 19:47
      Permalink

      Zijn er ook Nederlandse seizoenkaarthouders van BVB op deze website actief?

      Beantwoorden
  • 3rd december 2016 om 12:46
    Permalink

    Kan ik met 1 lidmaatschap , 3 kaarten bestellen

    Mvg,
    Goldie

    Beantwoorden
    • 8th december 2016 om 09:26
      Permalink

      Dat hangt ervan af welke wedstrijd. Soms mag je 2, soms 4 kopen. Dat staat altijd op de site erbij als ze de verkoopdatum aankondigen.

      Beantwoorden
  • 25th november 2016 om 11:33
    Permalink

    Gelukt! In vrije voorverkoop vanmorgen redelijk vlot on line om 8:35 uur twee kaartjes bemachtigd voor laatste thuiswedstrijd voor winterstop op 20 dec. a.s.
    Tickets als .pdf bestanden via Print@home service direct ontvangen. Allemaal in orde en nu maar aftellen….

    Beantwoorden
      • 21st december 2016 om 23:38
        Permalink

        – neen, blijf weg van fb om persoonlijke redenen.

        Dinsdag voor het eerst naar BVB geweest met zoonlief en een super sfeervolle wedstrijd tegen FC Augsburg gezien vanaf de Noord tribune rij 4. Indrukwekkende ervaring en voor herhaling vatbaar. Aanrijden naar P+R Hafen Speestrasse ging vlot en er was plaats genoeg daar. Goede aansluiting op tram naar station en overstap naar lijn 45 naar stadion op zelfde perron. Forza BVB!

        Beantwoorden
  • 3rd november 2016 om 11:01
    Permalink

    Wel willen graag met 2 man naar Bvb tegen Gladbach we zijn geen lid de voorverkoop begint 4-11 . Moet ik dan zaterdag kijken voor de vrije verkoop?

    Beantwoorden
    • 3rd november 2016 om 11:51
      Permalink

      Op de site van BVB staat dat voor leden 4 nov begint inderdaad, maar voor niet-leden is er geen verkoop. Daar staat een streepje.

      Beantwoorden
    • 4th november 2016 om 00:19
      Permalink

      Ik zoek ook al heel lang naar kaarten voor dit duel, niet normaal wat ze er online voor vragen, ik probeer ook online te bestellen !

      Beantwoorden
      • 4th november 2016 om 19:20
        Permalink

        Elke wedstrijd (Bundesliga & Champions League) is altijd na 10 min uitverkocht, zoals hierboven ook uitgelegd wordt.

        Beantwoorden
  • 25th oktober 2016 om 10:05
    Permalink

    Hallo,
    Heb vandaag kaarten weten te bemachtigen voor de wedstrijd tegen Bayern. Ik heb ze via mijn mitgliedschaftnummer bestelt. Kan iemand mij vertellen wanneer ik de kaarten thuis gestuurd krijg?
    Alvast bedankt

    Beantwoorden
  • 10th oktober 2016 om 15:04
    Permalink

    Hoi, ik heb kaarten gekocht via de ticket-hotline van BVB. Er werd echter geen adres gevraagd, ik heb wel mn postcode in moeten toetsen. Ik heb gezegd dat ik geen lid ben. De bestelling is per creditcard betaald. Kan ik de kaarten op dag van de wedstrijd met ordernummer en/of creditcard afhalen bij het stadion?

    Beantwoorden
    • 15th oktober 2016 om 00:10
      Permalink

      Ik hoorde via via van iemand die dat 1,5 jaar geleden had. Die zei dat je ze met bestelnr en je creditcard kon ophalen toen. Ophalen doe je bij de Fanworld de op de hoek Noord West, ruim 2 uur voor de wedstrijd zou ik dan zeggen zeker aanwezig zijn. Als je lid wordt van onze groep op FB kun je het zelf vragen, dat heb ik nu in de groep gedaan.

      Beantwoorden
    • 16th oktober 2016 om 08:14
      Permalink

      Waarom bestel je trouwens de volgende niet via de Engelse webshop? Lijkt me 100x makkelijker als je niet perfect Duits spreekt.

      Beantwoorden
  • 4th oktober 2016 om 11:57
    Permalink

    Het is gelukt! Vanmorgen waren er problemen bij de tickethotline, daardoor werd van sommige leden hun lidmaatschapsnummer niet geaccepteerd. Bij mij gelukkig niet. Door de problemen waren er zelfs tickets op de Süd beschikbaar. Tegen S04 op de Süd, wat een beleving gaat dat worden.

    Beantwoorden
  • 2nd oktober 2016 om 22:25
    Permalink

    Hallo,

    Heb als groot Borussia fan net deze site ontdekt. Leuk om te lezen dat er nog meer Nederlanders het Zwart-Gele virus te pakken hebben. Zelf ben ik lid en heb redelijk wat ervaring met de tickethotline. Mij valt het op, dat er voor de midweekse wedstrijden of de wedstrijden op vrijdagavond vaak meer kans is op kaarten. Ben zelf nu vijf keer in het Westfalenstadion geweest, vier keer met kaarten via de hotline. Dinsdag begint de kaartverkoop voor de derby tegen de blauwwitten. Daarvoor ga ik ook weer bellen, drie telefoons tegelijk. Zelf heb ik een adres in Duitsland waar ik de kaarten heen laat sturen. Vroeg me af of er mensen ervaring hebben met het lid worden van een fanclub. De fanclubs kunne altijd veel makkelijker aan kaarten komen. Volgens mij moet je dan officieel als fanclub zijn aangemeld bij Borussia. Misschien een idee om deze site toch tot een fanclub te maken. Voor welke tribune kunnen jullie meestal aan kaarten komen? Zelf zit ik meestal op de noordtribune. Als ik een ticket kan krijgen voor de derby zal ik het hier melden. Misschien dat er toevallig meer mensen dan in het Westfalcenstadion zijn

    Beantwoorden
  • 7th augustus 2016 om 17:00
    Permalink

    Hallo,
    Ik heb nog een broertje die nog geen 18 is. Voor hem is een Mitgliedschaft goedkoper. Heb je met een lidmaatschap van iemand van onder de 18 net zoveel kans op kaarten?
    En als je met meerdere telefoons probeert te bellen om kaarten te kopen heb je dan meerdere Mitgliedschafts nodig? (wanneer je maar één keer over kaarten wil halen)
    Mvg,

    Beantwoorden
    • 4th oktober 2016 om 23:03
      Permalink

      De kans is even groot (of klein, het is maar hoe je het bekijkt). Ik was 16 toen ik m’n lidmaatschap aanvroeg en in hetzelfde seizoen heb ik nog 2 van de 4 keer dat ik belde kaarten kunnen krijgen. Je kan met zoveel telefoons tegelijk bellen als je wilt. Je komt er toch heel lastig doorheen. Dus gewoon met drie telefoons proberen totdat er eentje verbinding heeft, en dan hopen dat het nog niet is uitverkocht.

      Beantwoorden
  • 7th maart 2016 om 23:59
    Permalink

    Hoi,

    Bedankt voor de info op deze site! Het is me nogal een gedoe 🙂

    Wij willen graag met 4 man naar de wedstrijd tegen Werder Bremen op 2 april. Nou lees ik overal dat de verkoop 4-6 weken van tevoren start, maar op de Eventim-pagina staat hij er nog niet bij. Ik zag wel dat de verkoop voor leden 27 feb. jl. is gestart. Kan ik die hotline gewoon bellen? Of zal er voor deze wedstrijd dan geen verkoop voor ‘gewone’ mensen plaatsvinden? Enig idee?

    Groeten,
    Jesse

    Beantwoorden
    • 8th maart 2016 om 08:11
      Permalink

      Zoals hierboven in de tekst omschreven zijn wedstrijden altijd binnen een paar minuten uitverkocht. Als de voorverkoop voor leden op 27 feb is begonnen om 8.30 uur, dan is de wedstrijd 10 min later uitverkocht. Een verkoop voor niet-leden is er niet vaak. En als die er toevallig een keer is (is dan 1 dag later), zijn de tickets binnen 2 min weg… Werder had geen gewone verkoop want onder VVK data staat een streep. Data staan op de site: http://www.bvb.de/Tickets/Vorverkauf

      Beantwoorden
  • 23rd januari 2016 om 15:43
    Permalink

    Goedemiddag,

    Wij willen graag met 5 man op 12 Maart naar BVB – Mainz , wanneer begint deze kaart verkoop, ik kan dat nergens vinden namelijk.

    Vriendelijke groet
    Renso

    Beantwoorden
    • 7th maart 2016 om 12:39
      Permalink

      Hallo,
      Zelfs als lid van de club kun je geen 5 tickets kopen…

      Beantwoorden
  • 9th januari 2016 om 10:44
    Permalink

    Bedankt voor dit super handige artikel!

    Het is me niet duidelijk waar je in het ‘gesprek’ terugkomt als je wel een Ledennummer hebt, neem aan dat je dan geen Klantnummer meer nodig hebt?

    Hoe werkt het als je een paar vrienden mee laat bellen op jouw Mitgliedsnummer, komt dan slechts 1 erdoor of loop je kans dat je ineens 3x zo veel kaartjes hebt gekocht?

    Dank!

    Beantwoorden
    • 7th maart 2016 om 12:41
      Permalink

      Je kan met je account maar 1x kaartjes kopen.

      Beantwoorden
  • 4th september 2015 om 16:35
    Permalink

    Ik heb nu dinsdag 02/09 al kaartjes besteld tegen leverkusen op 20/09.
    Wel onrechtstreeks via een website, en een beetje duurder.
    Ben ook niet meer van plan dit nog te doen.
    Hoe kan het dat deze site nu al kaartjes verkoopt voor dan en nog veel later.
    Ik wil me lid maken, maar dat heeft blijkbaar geen voordelen om tickets te kopen.
    En een paar weken voor de wedstrijd naar het stadion rijden om ze aan het loket te kopen, is dit soms een mogelijkheid????
    Grtjs

    Beantwoorden
    • 7th september 2015 om 19:19
      Permalink

      Als je nu al via een doorverkoopsite tickets voor latere wedstrijden koopt, dat heb je zeer waarschijnlijk met iemand te maken die een seizoenskaart heeft. Er zijn vooral bij viagogo (bedoel je die?) dubieuze partijen die veel seizoenskaarten hebben, en die kun je dan voor de wedstrijd ergens in de buurt van het stadion ophalen. Of iemand die vip-tickets heeft, die kunnen ook al eerder worden gekocht geloof ik.
      Je kan wel lid worden, dat heeft grote voordelen. Ik schat dat 95% van de tickets in de ledenverkoop gaan. Sommige wedstrijden 100%. Ledenverkoop is uitsluitend via de telefoon, dus na het stadion rijden heeft geen nut.

      Beantwoorden
  • 11th april 2015 om 21:00
    Permalink

    Goeie info!
    Een officiële fanclub zit er nog steeds niet in?
    Mvg,
    Yannick uit Apeldoorn

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.